Thursday 1 December 2011

Minggu ini..Rintihan hati ini~

Allahuakbar!! Allahuakbar!!Allahuakbar!!
Alhamdulillah!!Terima kasih Tuhan!! Alhamdulillah!!

Selawat dan pujian buatmu Ya Rasulullah..

Minggu ni berbagai-bagai perkara yang berlaku ke atasku..
Tentang klinikal mahupun luar klinikal..

Hemm..tentang klinikal,rasanya malas untuk diceritakan...
Kekadang  terasa sudah sangat penat untuk memikir,berbual dan bertindak tentang apa-apa yang berkaitan klinikal..Allah!!!Berikanku kekuatan hati..jiwa..perasaan..fizikal..(-,_-,)

Baru tadi mendapat mesej dari kakakku..
Mengirim berita tentang SATU KEAJAIBAN yang berlaku pada sahabat seperjuangan kami di London.
Ibunya yang juga merangkap murabbiku..yang sangat berjasa padaku..
Sering mengingatku tentangMu Tuhan, tentang kekasihMu Ya Rasulullah, tentang janji-janjiMu diakhir zaman ini, tentang perjuangan..apa yang kita dah perjuangkan untuk Islam sebenarnya??

Allah!!! terasa sangat rindu pada Cg Aqilah..rindu pada kata motivasinya,rindu pada semangatnya,rindu dengan nasihat-nasihatnya yang terkadang sangat menyentuh hati untuk berubah..Walau kekadang dimarahi tapi itulah sebenarnya peringatan yang ingin Cg sampaikan..ingin buka seluas-luas minda dan hati ni..jangan begitu sahaja!!!Allah!!Allah!!! RSA..!!Wahai Nur Muhammad..rindu..rindu pada kenangan itu semua..
Seakan pemergian mereka ke London hilang separuh kekuatan pada diriku...RSATS!!

Allahuakbar!!Allahuakbar!!Allahuakbar!! terasa gementar,takjub,cemburu,cemas,sedih,gembira yang semuanya bercampur-baur apabila membaca kiriman mesej itu..Allah!!Sungguh beruntungnya mereka..
Sanggup tinggalkan tanahair tercinta,sanggup tinggalkan kemewahan dunia ini..sanggup berkorban,masa,tenaga,hati,perasaan,harta,keluarga,sanak-saudara untuk berjuang demi Islam tercinta.
Masih tergiang-giang dingatan,kata-kata yang selalu diulang-ulangkan Cg Aqilah..."Siapa lagi yang mahu bela Islam?? Islam sudah sangat terhina!!Siapa lagi yyang mahu bela Allah dan Rasul??"
Menitis air mata hatiku..Seakan terasa diri ini sangatlah USELESS..seperti tidak berbuat apa-apa untuk kebangkitan Islam akhir zaman ini..Allah!!!(-,_-,)

Sungguh beruntunglah mereka..betul-betul dijalan Allah dan Rasul..Sanggup berbuat apa sahaja untuk Allah dan Rasul..
Maka Allah dan Rasul bela mereka disana..Pelbagai keajaiban yang berlaku disana...Tidak dapat difikir oleh akal yang terbatas..

Berkat rintihan,mohon keampunan sungguh-sungguh pada Tuhan...pada RSA..dimalam yang sunyi sepi maka .Allah tunjukkan kebesaraNYA...terpancarlah cahaya-cahaya suci para roh solihin dan muttaqin..

Hati  menjadi sebak dan sayu..bilakah aku akan sampai ke tahap itu Ya Allah, Ya RSA?? bukanlah mengharapkan keajaiban berlaku padaku..tetapi mengharapkan hati yang yang seperti mereka..hati yang sentiasa merintih,rasa berdosa, merayu..menangis,menagih janjiMu Tuhan untuk Islam ini...


1 comment:

  1. sungguh ajaib...menunjukkan kehebatan Allah...sebak sgt...rasa pyhnye nk sampi kat tahap tu...yaAllah nk merasai sama...RSA TK...

    ReplyDelete