Thursday 24 November 2011

~Hamba Lemah~



Tuhan..berikanlah kepadaku kekuatan..

Agar dapat kutempuhinya segalanya dengan tenang dan gembira..




Tuhan..

Dalam menghadapi ujianMu, lebih-lebih lagi dengan ujian dari manusia,

Yang sangat mencabar hati dan perasaanku,

Yang sangat mengugat Mujahadahku,

Yang menimbulkan perasaan benci kepada manusia itu,

Sungguh!! aku cuba bersabar..aku cuba bersangka baik dengannya,

Namun kekadang Wahai Tuhan,aku tidak dapat menahannya,

Aku terasa perit didalam hatiku menahan perasaan sabar ini,

Sungguh!!!Sangat perit dan jerih sabar ini.

Lantas ku menangis sendirian..menangis semahu-mahunya..









Namun,kekadang air-mata yang keluar dari mataku ini tetap juga tidak dapat meredakan perasaanku ini,

Kekadang aku sangat penat untuk menangis lagi..

Lantas....

aku menghadapMu Tuhan..

Ku serahkan hatiku padaMu,

Engkaulah Pemilik hatiku,

Maka dengan ini Wahai Pemilik Hatiku tolonglah selamatkan hatiku...









Kuatkanlah hatiku seperti kepingan-kepingan besi..

Walau ditumbuk,dipukul,dihentak-hentak..namun besi itu tetap tidak berubah apa-apa.




Biarlah manusia disekelilingku mengjadikan aku seperti hambanya,memarahiku,menghinaku,

Namun hatiku tetap begitu,tiada perasaan apa-apa.

Biarlah kemaafanku padanya mendahului kemarahan dan kebenciaanku yang terpendam ini.

Lembutkanlah hatiku Tuhan..






Tuhan..aku hamba yang lemah...

Ujian yang kau timpakan padaku sangatlah sedikit dibandingkan pada kakakku..

dibandingkan pada ummi walidku,

dibandingkan dengan mursyidku,dibandingkan dengan para kekasih-kekasih Mu,

Sangat jauh lagi untuk aku mendapat gelaran kekasih di hatiMu Tuhan..

Jauh..jauh dan sangat jauh...











Oleh itu Tuhan,tolonglah pimpin hatiku..

Suburkan hatiku dengan ketenangan ..kebahagiaan hati..

Temukanlah aku dengan Si Dia yang boleh menjadi temanku berbicara,

Yang boleh menjadi temanku berkongsi masalah,

Yang boleh menjadi wasilah antara Aku dgnMu apabila ku menjadi miliknya,

Yang boleh mengingatkan ku padaMu..









Perkenankanlah permintaanku ini Ya Allah.

Ampunkan dan maafkan aku yang sering kelalaian,yang sering berdosa padaMu,

tapi masih lagi tidak tahu malu untuk meminta itu dan ini.

Engkaulah Tuhanku,..kepada siapa lagilah tempat ku meminta dan mengadu..

Ampunkanlah dan perkenankanlah Ya Allah.



Moga hari esok,esok dan esok ada kebahagiaan untukku .....

No comments:

Post a Comment